Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از وزارت جهاد کشاورزی در اولین جشنواره سرباز ماهر ، اشتغال و کارآمدی

در اولین جشنواره سرباز ماهر ، اشتغال و کارآمدی، از وزارت جهادکشاورزی تجلیل شد

تجلیل از وزارت جهاد کشاورزی در اولین جشنواره سرباز ماهر ، اشتغال و کارآمدی

به گزارش ایانا به نقل از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در اولین جشنواره سراسری سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی که به میزبانی نیروی انتظامی کشور (فراجا) روز 23 تیرماه برگزار شد، از بانیان آموزش های مهارتی و در همین راستا از رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران این موسسه، به نمایندگی از وزارت جهادکشاوری به دلیل اجرای برنامه مهارت آموزی کشاورزی ویژه کارکنان وظیفه  و کسب رتبه برتر طی چهارسال متوالی تجلیل شد.

گفتنی است، به دلیل کسب رتبه برتر وزارت جهادکشاورزی در بین ۴۰ دستگاه طرف تفاهم مهارت آموزی (حدود ۲۳۰ هزار نفر طی چهار سال از سال از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰) از  علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مریم طهماسبی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین، پیشنهاد برنامه های مهارت محور مورد نیاز بخش کشاورزی نظیر رانندگی تراکتور و سرویس و نگهداری ادوات کشاورزی و کار در حین خدمت سربازی مطرح و مقرر شد در اولین برنامه مشترک در سال ۱۴۰۱، تفاهم نامه مربوطه امضا و برنامه اجرایی شود. ضمناً کارنمای عملکرد چهار ساله در قالب یک جلد گزارش مکتوب و مصور نیز ارایه شد.

خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در این باره گفت: سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی، اظهار کرد: این جشنواره به پاس تحت آموزش قرارگرفتن یک میلیون سرباز در طرح مهارت‌آموزی سربازان و با حضور یکصد نفر سرباز منقضی خدمت و به اشتغال رسیده، تعداد 300 نفر سرباز در حال آموزش و مسئولین ذی‌ربط لشکری و کشوری برگزار شده است.

سردار کمالی تصریح کرد: از برنامه های اصلی این جشنواره می‌توان به سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولین کشوری، اشتراک گذاری تجارب سربازان مهارت‌دیده منقضی خدمت و به اشتغال رسیده و تقدیر از این سربازان، مربیان و مدیران دستگاه های کشوری و لشکری اشاره کرد.

سردار کمالی در خصوص فراگیری طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی، تحت پوشش قرار گرفتن تمامی سربازان و اقدامات لازم برای تسهیل‌گری در اشتغال آنان است.

سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل در این مراسم اظهار کرد: بیشتر از ۴ سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد و خداوند را شاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت آموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موضوع مهارت آموزی سربازان به یک نهضت تبدیل شده و در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته اند و برای ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها مدرک مهارت آموزی صادر شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل خاطرنشان کرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا قرار بود که همه سربازان تا پایان سال ۱۴۰۱ تحت مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار بگیرند و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این هدف به طور کامل محقق شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید