Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی:

عشایر آذربایجان‌غربی روزانه ۹۱ تن نهاده دامی دریافت می‌کنند

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار راس دام مولد عشایر این استان تحت پوشش طرح حمایت و نگهداری از دام های مولد قرار می گیرند، گفت: این دام‌ها روزانه ۹۱ هزار کیلوگرم سهمیه نهاده دامی دریافت می‌کنند.

عشایر آذربایجان‌غربی روزانه ۹۱ تن نهاده دامی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی اظهار کرد : با این میزان نهاده توزیعی،  هر دام روزانه یک کیلو و ۳۰۰ گرم سهمیه نهاده دامی دارد. 

وی ادامه داد: این طرح تا سه ماه آینده در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا  توزیع نهاده ها به منظور حفظ دام مولد استان به صورت هدفمند به دست عشایر برسد و زمستان گذرانی به راحتی صورت گیرد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی در خصوص سیاست‌های حمایتی  از عشایر در خصوص دام مازاد عشایر استان افزود: از مجوزصادرات ۵۰ هزار راس دام صادراتی کل کشور در مرحله اول تعداد  ۱۰ هزار راس برای استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

ناجی با اشاره به صدور کارت هویت و تردد عشایرى و مجوز الکترونیکى از سامانه صدور مجوزهاى الکترونیکى وزارت جهاد کشاورزى (سماک )  اضافه کرد: تاکنون برای ١٠ هزار سرپرست خانوار عشایر مجوز صادر شده و از عشایری که جهت صدور مجوز اقدامی نکرده اند ، درخواست می شود که در اسرع وقت براى ثبت تقاضا و دریافت مجوز  و همچنین اجراى طرح حمایت و نگهداری دام مولد به شرکت های تعاونی عشایری و ادارات امور عشایر شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

ناجی افزود: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که بیش از ۱۰۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط حدود ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر مولد و زحمتکش بایستی بطور مستمر و با جدیت دنبال شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید