Iranian Agriculture News Agency

معاون ادارای و مالی جهاد کشاورزی ارومیه:

پلاک گذاری نزدیک به 4 هزار دستگاه تراکتور در شهرستان ارومیه

معاون ادارای و مالی جهاد کشاورزی ارومیه گفت : درحال حاضر بالغ بر ۹ هزارو ۸۵۳ دستگاه تراکتور و انواع ادوات کشاورزی در شهرستان وجود دارد که نزدیک به ۴ هزار دستگاه تاکنون پلاک گذاری شده است.

پلاک گذاری نزدیک به 4 هزار دستگاه تراکتور در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  مصطفی عادلی در جلسه ای که به منظور هماهنگی در تسهیل تائید سوخت برای واحدهای کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه برگزار شد، با اعلام این خبر افزود برای مابقی دستگاه ها و ادوات کشاورزی نیز تشکیل پرونده شده و در نویت انتظار پلاک گذاری پلیس راهور قرار گرفتته اند.

وی با اشاره به فصل کاشت و لزوم رفع سریع مشکل سوخت چاه‌های کشاورزی بیان کرد:  با توجه به اینکه جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی دوم در امر تائید سوخت چاههای کشاورزی است، این روند سبب بروز برخی مسائل شده که لازم است برای حل مشکل سوخت چاه‌های کشاورزی سریعا اقدام شود.

 عادلی افزود: چنانچه موانع و مشکلات پلاک گذاری ادوات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پلیس راهور رفع و فرایند آن تسریع گردد،  متقاضیان سهمیه سوخت بخش کشاورزی براحتی میتوانند با ثبت درخواست در سامانه سهمیه سوخت ادوات کشاورزی را دریافت نمایند.

رحمت حاجی زاده رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به مرجعیت جهاد کشاورزی برای تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین و واحدهای کشاورزی افزود: با توجه به مشکلات سامانه صدف، از دو سال قبل روند تائید سوخت تغییر و در سامانه جدید سازمان همکار، سازمان متولی و شرکت پخش فرآورده های سوختی تعریف شده است و جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی، فعالیت واحدهای کشاورزی و میزان سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی را تائید می کند.

حاجی زاده تصریح کرد: ادوات کشاورزی دارای پلاک براحتی با ثبت درخواست خود در سامانه صدف می توانند نسبت به دریافت سهمیه سوخت خود از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اقدام کنند و صاحبان ادوات کشاورزی بدون پلاک هرچه سریعتر نسبت به پلاک گذاری اقدام کنند چرا که با اعلام کارگروه مرکزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور سهمیه سوخت ادوات کشاورزی بدون پلاک قطع خواهد شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد که واحدهای مرغداری متقاضی سوخت، در صورت قطعی گاز و داشتن معرفی نامه از اداره گاز می توانند نسبت به دریافت سهمیه ۷ روز سوخت ذخیره خود اقدام و فقط برای مصارف واحد تولیدی  مصرف نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید