Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اعلام کرد:

پرداخت 2200 میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش اعتبارات صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان برای ارائه خدمات بهینه به کشاورزان گفت : نزدیک به 2200 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از منابع داخلی، تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و تسهیلات ضروری به سهامداران در تمام زیر بخش های کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت 2200 میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی جهت افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان ، ضمن تقدیر از فعالیتهای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ، اظهارکرد : صندوق حمایت از کشاورزان با جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و آورده مردمی ، دولت را در جهت توسعه این بخش یاری می رساند .

کرامتی با بیان اینکه در اساس نامه صندوق 49 درصد سهم دولت و 51 درصد سهم کشاورز است ، افزود: انتظار داریم با انجام تعاملات مستمر با تشکلها و تعاونیهای بخش کشاورزی و حفظ ارتباط برای اجرایی نمودن اهداف، سیاستها و برنامه های شرکت مادر تخصصی ،صندوق استانی  به جایگاه شایسته خود در توسعه بخش کشاورزی استان ارتقا یابد.
وی ادامه داد : صندوق استان آذربایجان غربی از بدو تاسیس تا کنون جمعا به مبلغ 2 هزار و 848 میلیارد ریال تحت عنوان کمک های بلاعوض دولتی از محل عاملیت اعتبارات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی دریافت و به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت کرده است.
کرامتی خاطر نشان کرد : این کمک ها مربوط به اجرای طرح سیستم های آبیاری های نوین،اصلاح نژاد دام روستایی، لایروبی و بازسازی قنوات ، جایگزینی سوخت های فسیلی ، بهینه سازی مصرف سوخت واحدهای مرغداری و گاوداری، کشاورزی حفاظتی و طرح احیای دریاچه ارومیه و تجهیز شرکت های شبکه مکانیزاسیون کشاورزی و ... بوده است.
وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت و توان این بخش ، بیان کرد: باید برای تمام تشکلهای تولید کننده و بهره برداران بخش کشاورزی  زمینه سهام دار شدن در این صندوق فراهم شود و برای جذب سرمایه و رفع موانع سرمایه کذاری و کمک به تجمیع اعتبارات خرد کشاورزان و مدیریت بهینه منابع مالی بستر سازی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: بانک کشاورزی و  صندوق حمایت از توسعه کشاورزی دو بازوی توانمند در حمایت از فعالان عرصه کشاورزی استان به شمار می روند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید