Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

لزوم تسهیل فرآیند صدور مجوز های بخش کشاورزی و بهبود فضای کسب و کار در استان آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، ضرورت دارد سازوکارهای لازم جهت صدور مجوزهای کسب و کار در بخش کشاورزی بازنگری و ساماندهی شود.

لزوم تسهیل  فرآیند صدور مجوز های بخش کشاورزی و بهبود فضای کسب و کار در استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی در جلسه بررسی رفع موانع صدور مجوزهای بخش کشاورزی استان اظهار کرد: سیاست های اجرائی ناظر بر صدور مجوز فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در چهارچوب تکالیف و مأموریت های قانونی نیازمند بازنگری هستند. 

کرامتی افزود: با توجه به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری بر رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان تاکید شده است، باید روند فعالیت واحدهای مجوزدارنیز رصد و مورد پایش قرار گیرد تا در صورت نیاز به رفع موانع و راه اندازی مجدد هر چه سریعتر مشکلات واحدهای تولیدی نیز مرتفع شود. 

وی با بیان اینکه فرآیند و زمان صدور مجوز‌های کسب و کار در ارتباط با حوزه کشاورزی باید کوتاهتر شود ، خاطر نشان کرد: سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و  منابع طبیعی و دامپزشکی باید شرایطی را فراهم کنند تا متقاضیان برای استعلام و ثبت مجوز و تعدادی از فرآیند  کارها نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و به صورت الکترونیکی و سامانه ای شدن کارها تسریع یابد.

کرامتی تصریح کرد: تمامی مراحل صدور مجوز و استعلامات مربوط به سرمایه گذاری در استان از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری انجام می گیرد، بر همین اساس باید اطلاعات و فرآیندهای مربوط به خدمات سرمایه گذاری در این سامانه ثبت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه گذار در رونق اقتصادی و ارتقای فضای کسب و کار استان و اشتغالزایی تاثیر شایانی دارد و باید از اولویت های اصلی عاملین ذیربط در این بخش قرار گیرد، لذا کم کاری در انجام وظایف این حوزه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

کرامتی ادامه داد: احصای موارد و اصلاح فرآیند و بروکراسی های پیچیده صدور مجوزهای بخش کشاورزی هر چه سریعتر توسط کارشناسان و عوامل ذیربط بررسی و بازنگری شود تا مشکل سرمایه گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید