Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سردشت:

تاکداران سردشتی انگور خود را به مراکز خرید مجوزدار تحویل دهند

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: تاکداران سردشتی انگور خود را به مراکز خرید مجوزدار در سطح شهرستان تحویل دهند و از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند.

تاکداران سردشتی انگور خود را به مراکز خرید مجوزدار تحویل دهند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، احمد علی پور در جلسه بررسی تعیین قیمت توافقی خرید انگور سیاه سردشت با اعلام این خبر افزود: در قیمت‌های کنونی بازار حداقل سود باغداران لحاظ شده و ضروری است جهت جلوگیری از متضرر شدن باغداران و حداکثر تا یک هفته نسبت به ساماندهی و صدور مجوز برای مراکز اقدام شود.

وی تصریح کرد: در راستای تعادل بازار و حذف واسطه ها ، بارگیری صرفاً از مراکز دارای مجوز و نیز واحدهای سردخانه شهرستان مقدور خواهد بود از این رو ضرورت دارد کلیه مراکز خرید انگور از هم اکنون این موضوع را به کارخانجات و میادین میوه و تره بار طرف قرارداد خود اعلام نمایند.

علی پور با اشاره به اینکه باغداران عزیز در برداشت و فروش انگور سیاه عجله نکنند ، اظهار کرد: با توجه به کیفیت بسیار مناسب این محصول و تقاضاهای زیادی که از استان های مختلف کشور برای خرید آن وجود دارد ، از باغداران درخواست می گردد از برداشت انگورهایی که به طور کامل رنگ نگرفته ، اجتناب نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : متاسفانه برخی از تاکداران به دلایل مختلفی از جمله گرمی هوا، خسارت ناشی از حمله گراز وحشی در تاکستان ها اقدام به برداشت و عرضه انگور سیاه نارس نموده، که این موضوع طبیعتا باعث پایین آمدن ارزش اقتصادی محصول می شود.

 وی تاکید کرد: ضرورت دارد با کسانی که قصد دارند انگور سایر شهرستان ها را با کیفیت به مراتب پایین تر ، با نام برند انگور رشه سردشت، به فروش برسانند، برخورد و مانع از فعالیت آنها شود.

علی پور اظهار کرد: وضعیت توپوگرافی شهرستان سردشت به گونه ای است که امکان مکانیزه کردن اغلب تاکستان های انگور سیاه سردشت وجود نداشته و در اغلب موارد، کماکان به صورت کاملاً سنتی مورد کشت و پرورش داده می شوند. 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال در حدود 50 هزار تن انگور سیاه سردشت از تاکستان های سردشت برداشت شود.

شهرستان سردشت از شهرستان های برتر کشور در زمینه تولید انگور بوده و انگور دیمی سیاه سردشت یکی از ارقام اصلی و مشتری پسند کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید