Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

مشکلی برای تامین نهاده های دامی در استان وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توزیع بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع نهاده دامی در استان در شش ماه ابتدای سالجاری تا کنون گفت: استان در زمینه توزیع نهاده های دامی برای تامین نیاز صنعت دام و طیور مشکلی ندارد.

مشکلی برای تامین نهاده های دامی در استان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،نادر صادقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تصمیم دولت برای واردات تخم مرغ نطفه دار به کشور در جهت تامین کافی جوجه ریزی این محصول گفت: بخشی از این تخم مرغ های نطفه دار وارداتی از ترکیه و از گمرکات استان وارد کشور می شود که در این زمینه ضروری است دستگاه های متولی تمامی برنامه ریزی های لازم را جهت تسهیل در واردات انجام دهند تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.

وی در ادامه با اشاره به توزیع بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع نهاده دامی در استان در شش ماه ابتدای سالجاری تا کنون اظهار کرد : این میزان نهاده دامی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است و استان در زمینه توزیع نهاده های دامی برای صنعت دام و طیور مشکلی ندارد .

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۷ هزار تن انواع نهاده دامی بین دامداران و واحدهای تولیدی در استان توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه ای در استان، ادامه داد: با توجه به اینکه نگهداری این محصول باید توسط سیلو صورت گیرد، تولید کنندگان ذرت علوفه ای می توانند بعد از تامین مایحتاج دامداران استان ، محصول تولید خود را به سایر استانها صادر کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید