Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان:

تولید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن رب گوجه فرنگی در آذربایجان غربی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : ۱۲ واحد تولید انواع رب گوجه فرنگی با ظرفیت سالانه ۲۵۰ هزار تن در سطح استان فعال است.

تولید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن رب گوجه فرنگی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،محمد دمکری افزود: گوجه فرنگی در استان به صورت رب و سس بیشتر مصرف می‌شود و کار عمل آوری آن در کارخانه های داخل استان و یا به صورت خانگی صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه سرانه مصرف این محصول در استان ۵۰ کیلوگرم است، اظهار کرد : ۶۰  هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه توسط کارخانه های تبدیلی خریداری می‌شود. 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم تولیدی در آذربایجان‌غربی است که علاوه بر مصرف داخلی به صورت تازه خوری پس از فرآوری در کارخانجات آذربایجان‌غربی به صورت رب و سس به خارج از استان و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان نیز صادر می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه ، کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی استان داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید