Iranian Agriculture News Agency

کرامتی:

عملیات ساخت بزرگترین واحد ذخیره سازی، نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه در شمال غرب کشور در ارومیه آغاز شد

آیین کلنگ زنی طرح ۴۳ هزارتنی ذخیره سازی ، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه توسط سرمایه گذارخارجی؛ با حضور استاندارآذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، رییس سازمان جهاد کشاورزی وجمعی از مسئولان استانی در شهرستان ارومیه برگزار شد.

عملیات ساخت بزرگترین واحد ذخیره سازی، نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه در شمال غرب کشور در ارومیه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه  برگزاری این مراسم  اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری  ۸.۴ میلیون یورویی توسط سرمایه گزارخارجی از کشور عربستان در طی بازه زمانی ۹ ماهه اجرا شود.

کرامتی افزود: فاز اول واحد ذخیره سازی و نگهداری موادغذایی ۴۳ هزار تنی در زمینی به مساحت ۵۶ هزار و  ۶۸ متر مربع  مجهز به سردخانه ۱۱ هزار تنی که ۶ هزار و ۶۰۰ تن آن به صورت کنترل اتمسفری خواهد بود که بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ،سهولت در دسترسی به مراکز تخصصی تجارت محصولات کشاورزی و حذف واسطه ها ، ایجاد ارزش افزوده بالا ، کاهش ضایعات محصولات ، ساماندهی مکانیزه و کاهش بهای تمام شده و ارائه محصولات با کیفیت بالا از مهمترین مزایای این طرح است که در ۳ فاز سردخانه، سورت و بسته بندی ،واحد خشک کردن میوه و ایجاد مرکز لجستیک حمل و نقل صادراتی اجرا می‌شود.

کرامتی تاکید کرد : سالانه ۶میلیون و ۸۰۰  هزار تن انواع محصولات در بخش کشاورزی استان تولید می شود که یک و نیم میلیون تن آن مربوط به محصولات باغی است که با وجود رتبه برتر استان از نظر صنایع تبدیلی وتکمیلی ، در صنعت سورت و بسته بندی  در جایگاه واقعی خود در سطح کشور قرار نگرفته ایم.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان هستیم . علیرغم بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی ، صنایع سورتینگ و بسته بندی مناسب برای عرضه و بازاریابی محصولات با متدهای صحیح تجارت بین المللی  در استان وجود ندارد که با راه اندازی چنین طرحهای تولیدی می توان صادرات محصولات کشاورزی را رونق بخشید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید