Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

تهیه بیش از 48هزار هکتار نقشه نهایی حدنگار قطعات اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سطح 48 هزار و 150هکتار نقشه نهایی حدنگار قطعات اراضی کشاورزی به همراه لایه های مربوطه در سال گذشته در سراسر استان تهیه شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا احمد نژاد افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی نقش مهمی در تسریع ثبت و صدور اسناد املاک دارد و با اهتمام ویژه ای در تمامی اراضی استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند، اظهار کرد: تهیه نقشه ، گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی در سطح 66 هزار و 400 هکتار و همچنین استخراج و تولید اطلاعات سوابق اجرایی و تولید لایه های مربوط به قوانین و مقررات امور اراضی در سطح 88 هزار و 100 هکتار از جمله اقدامات انجام گرفته این مدیریت در این زمینه در سال گذشته است.

احمد نژاد بیان کرد : اجرای  طرح کاداستر اراضی در پلاک های رفع تداخل شده به تعداد 85 مورد در سطح 101 هزار و 261 هکتار، و انجام رفع تداخلات در پلاک های فاقد کاداستر اراضی کشاورزی به تعداد 21 مورد در سطح 163 هزار و 93 هکتار در طی سال 99 عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد : طرح کاداستر اراضی کشاورزی با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال های قبل از سال 99 و اعتبارات ملی در سطح ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شروع شده است .

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی منجر به یکپارچه‌سازی، سرمایه‌گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی ، تعیین الگوی کشت ، جلوگیری از اختلافات ملکی و حفظ اراضی ملی و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی مخصوصا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود که نهایتا منجربه صدور اسناد کاداستری و مکانیزه کشاورزی خواهد شد.

در ادامه وی با بیان اینکه رفع تداخل از زمین‌های ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از اقدامات مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است، افزود:  همچنین در سال گذشته در راستای صدور اسناد کاداستری ،63 نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسىناد و املاک معرفی شدند که منجر به صدور تعداد 90 مورد سند جدید در سطح 55 هکتار شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید