Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

رکورد زنی جوجه ریزی با بیش از ۵ میلیون قطعه در مرغداری های آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش تقاضای بازار ، در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام گرفته است که رکورد جدیدی در استان به شمار می رود.

رکورد زنی جوجه ریزی با بیش از ۵ میلیون قطعه در مرغداری های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  رسول جلیلی اظهار کرد: در حالی که مصرف مورد نیاز مردم استان در ایام پر مصرف سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است، در بهمن ماه جوجه ریزی در مرغداری های استان برای اولین بار در طی سالهای اخیر ، به تعداد۵ میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه انجام گرفته است که در نوع خود بی سابقه است. 

جلیلی افزود: مرغ های گوشتی تولیدی حاصل از این میزان جوجه ریزی انجام گرفته ، از ۱۵ اسفند ماه وارد بازار مصرف خواهد شد و هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد ، حتی مازاد بر مصرف نیز در اسفند ماه تولید شده است. 

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار  مرغ مازاد بر نیاز استان، متاسفانه نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت نمی گیرد و این مسئله موجب سوء استفاده سود جویان شده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار یعنی هر کیلو بیشتر از ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی با متخلفان برخورد می شود. 

وی بیان کرد: در مقطعی از فصول سال در استانهای همسایه از جمله آذربایجان شرقی و استانهای مرکزی و تهران ، کمبود تولید مرغ اماده طبخ و مشکل افزایش قیمت وجود دارد که به دلیل تامین نیاز خود از استان باعث ایجاد کمبود در بازار می شوند و طبق مصوبه ستاد تنطیم بازار کشور نباید مرغ از استان خارج شود و نظارت دستگاههای ذیربط بر افزایش قیمت و ساماندهی این موضوع نیز باید بیش ازپیش افزایش یابد. 

جلیلی، وجود دلالان و واسطه ها در عرضه مرغ در سطح بازار،  خروج  مرغ پر کن آماده طبخ از مبادی غیر قانونی و کشتارگاه ها، کشتار کن های روزمزدی و همچنین قطعه بندی مرغ را از مهمترین عوامل تاثیر گزار در بروز وضعیت فعلی عرضه این محصول در بازار عنوان کرد .

 وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، درج قیمت مرغ به قیمت مصوب بر روی بسته بندی در کشتارگاه ها الزامی است .

جلیلی همچنین با تاکید بر اینکه تمامی نهاده های دامی مرغداران با ارز دولتی در اختیار آنان قرار می گیرد، افزود: هر گونه فروش مرغ و تخم مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار غیر قانونی است.

وی ابراز امیدواری کرد با تشدید نظارت دستگاه های اجرایی ذیربط ، با توجه به حجم بالای مرغ آماده طبخ تولیدی در استان در بهمن ماه ، از ۱۵ اسفند ماه با فراوانی در عرضه مرغ در سطح استان مواجه خواهیم شد .

جلیلی با اینکه مردم در روزهای پایانی سال نگران کمبود مرغ در بازار نباشند ، تاکید کرد : از ابتدا مشکل تامین مرغ در استان وجود نداشته و فقط به خاطر جو روانی کاذب ایجاد شده در جامعه و وجود دلالان و واسطه ها باعث ایجاد آشفتگی در بازار مرغ  و ایجاد صف های طولانی و سردرگمی مردم استان شده است .

وی همچنین اذعان داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید مرغ در سطح کشور به شمار می رود و برتامه ریزی لازم برای ایام شب عید نیز انجام گرفته و هیچ گونه کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید