Iranian Agriculture News Agency

معرفی آذربایجان غربی به عنوان استان برتردر زمینه شاخص تثبیت مالکیت و صدور اسناد و ساماندهی اراضی

درنشست مجازی معرفی مدیریت‌های نمونه امور اراضی سراسر کشوردر سال ۱۳۹۹ که با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، آذربایجان غربی به عنوان استان دوم در زمینه شاخص تثبیت مالکیت و صدور اسناد و ساماندهی اراضی در سطح کشورانتخاب و معرفی شد.

معرفی آذربایجان غربی به عنوان استان برتردر زمینه شاخص تثبیت مالکیت و صدور اسناد و ساماندهی اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، در این نشست ابتدا رئیس سازمان امور اراضی کشور با تبریک اعیاد ماه رجب و تقدیر و تشکر از استان‌های برتر، گفت: مشکلات مدیریت‌های امور اراضی استانها در قالب یک لایحه ارائه شده از سوی دولت و دو طرح تهیه شده توسط نمایندگان، در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که به‌زودی مرتفع خواهد شد.

علیرضا اورنگی رییس سازمان امور اراضی کشوردر این نشست گفت: براساس تکالیف ابلاغی در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ شاهد تغییراتی در شاخصهای ارزیابی عملکرد استانها خواهیم بود که لازم است مدیران استانها با تمرکز بر این شاخصها درصدد ارتقای رتبه عملکردی خود در سال آینده باشند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال جاری با پیگیری و تامین اعتبار لازم، برخی از کاستی‌ و کمبود منابع اعتبارت هزینه‌ای استانها را برطرف کنیم.

مدیر ارزیابی عملکرد سازمان نیز در این جلسه با اشاره به فرآیند ارزیابی عملکرد مدیران امور اراضی استان‌های سراسر کشور گفت: براساس شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد سازمان آمار عملکرد ارسالی از استانها در کمیته مدیریت عملکرد بررسی شد که بر این اساس استانهای برتر در شاخص‌های تعیین شده انتخاب شدند.

علیرضا گودرزی ادامه داد: آمار عملکردها از طریق سامانه‌های سازمان به‌صورت مرتب دریافت و در دفاتر سازمان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل وضعیت حاکم بر کشور بر اثر بیماری، تیمهای ارزیابی در استانها کمتر حضور یافتند ولی براساس داده‌های موجود در سامانه‌ها و با نظارت دفاتر تخصصی ارزیابی استانها انجام شد.

براساس این گزارش امسال در شاخص حفاظت از اراضی کشاورزی استانهای البرز خراسان رضوی و تهران رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

همچنین در شاخص واگذاری و توسعه اراضی استانهای خراسان جنوبی، خراسان شمالی و یزد به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

در شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی نیز به ترتیب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در مجموع سه شاخص نیز استان خراسان شمالی به‌عنوان استان برتر انتخاب و معرفی شد.

در پایان مراسم نیز لوح تقدیر به استانهای برگزیده اهدا شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید