Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

بازدید از بیش از ۷۶ هزار مراکز تولید و توزیع فرآورده های خام دامی در سال جاری

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، گفت : امسال ۷۶ هزار و ۲۰۶ مورد بازدید از مراکز تولید و توزیع فرآورده های خام دامی انجام شده است

بازدید از بیش از ۷۶ هزار  مراکز تولید و توزیع فرآورده های خام دامی در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسین بهداشتی درسطح استان انجام می‌شود.

خلیل زاده تصریح کرد: در همین راستا طی 8 ماهه  سال جاری  مقدار 83 هزار و 444 کیلو گرم انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه ، تولید و نگهداری ضبط گردیده که با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته تعداد 1159 مورد غیر بهداشتی از واحدهای عرضه محصولات دامی احصا شده است و در زمینه برخورد با واحد های متخلف  تعداد 190 واحد متخلف بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی نیز پلمپ گردیده است .

وی با بیان اینکه تمامی فرآورده های خام دامی استحصالی دارای شناسنامه نظارت بهداشتی کامل است، افزود: با تیم های نظارت بهداشتی در بازدید های سرزده از تمامی کشتارگاه های استان با استقرار ناطرین بهداشتی و بازدید های مستمر خود عملکرد این مراکز را  از نظر بهداشتی مورد ارزیابی قرار می دهند.

خلیل زاده همچنین بر رعایت توصیه های بهداشتی قرنطینه ای برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و یاد آور شد: فعالان حوزه طیور استان رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله یه شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مراقبت و پایش های لازم در سطح مرغداری ها، واحدهای طیور بومی و همچنین تالاب ها با توجه به خطر بالای انتشار بیماری در زیستگاه‌های پرندگان، از جمله اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و مبارزه از این بیماری است که بصورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید