Iranian Agriculture News Agency

سرمایه گذاری خارجی در حوزه بسته بندی و سورتینگ؛

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در حوزه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاون توسعه مدیریت و منابع و امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرمایه گذار خارجی تفاهمنامه سرمایه گذاری خارجی ۱۰ میلیون دلاری در حوزه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان به امضا طرفین رسید.

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در حوزه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  محمد مهدی شهریاری در این مراسم با اشاره به جایگاه استان در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: یکی از ملزومات شکوفایی و بهره وری بخش کشاورزی ایجاد صنایع سورتینگ و بسته‌بندی است.

وی گفت: ارزآوری و رشد صادرات محصولات کشاورزی استان رابطه مستقیم با نحوه بسته بندی دارد.

شهریاری افزود: سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که یک میلیون و پانصد هزار تن آن متعلق به سیب درختی است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد جدی استان برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی گفت: تسهیل مراحل سرمایه گذاری توسط کمیته ویژه ای در استان انجام می گیرد و به دنبال این امر شاهد افزایش درخواست های سرمایه گذاری در سطح استان هستیم.

شهریاری بر توسعه کشاورزی پایدار، تکمیل طرح های نیمه تمام،‌توسعه گلخانه ها و تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: راه توسعه کشاورزی در زیربخش های مختلف به ویژه مقوله زنجیره تولید جذب سرمایه گذار و رفع موانع فراروی آنهاست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید