Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۶۰۰ هزارتن محصولات سبزی و صیفی در آذربایجان غربی

جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت و اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی و معاونین و مدیران ستادی سازمان از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی در استان و خزانه کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه بازدید کردند.

تولید بیش از ۶۰۰ هزارتن محصولات سبزی و صیفی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ابانا در استان آذربایجان غربی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان بازدید از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی استان واقع در منطقه کشتیبان شهرستان ارومیه گفت : درمجموع سالانه۱۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می رود که بیش از 600 هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود.

رسول جلیلی افزود:  در این سایت انواع نشاهای سبزی و صیفی شامل پیاز ، گوجه فرنگی، خیار، خربزه ، فلفل ، کدو و ذرت به صورت نشایی کشت می شوند، آبیاری نشاهای مذکور بصورت مکانیزه و توسط بوم آبیاری انجام می شود.

در ادامه سفر یکروزه سرپرست معاونت امور زراعت و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی  به استان ، از خزانه 4 هکتاری کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه نیز بازدید کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در حاشیه بازدید از این خزانه اظهار کرد: در سال زراعی جاری  16 هکتار از اراضی کشاورزی استان درشهرستان های بوکان ، نقده، میاندوآب و ارومیه به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافته است .

جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰هکتارنیزبصورت نشایی انجام شده است و هزار هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

جلیلی افزود: کشت چغندرقند در مزارع  از ۲۷ اسفندماه ۹۸ در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است، گفت : امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید