Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پیامی فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع ‌طبیعی را به تمام کارکنان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و دوستداران طبیعت در استان تبریک گفت.

پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، در متن این پیام چنین آمده است:

«روز درختکاری نماد اُنس انسان با طبیعت و فرصت دوباره تعظیم در برابر خالق و تفکر در زیبایی های بی بدیل نظام آفرینش است.

دین مبین اسلام، انسان را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز ترغیب و تشویق نموده و آن را از صدقات برشمرده است به نحوی که پیامبر مکرم اسلام (ص) می فرمایند: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود .

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم.

تاثیر مستقیم وغیر مستقیم منابع طبیعی به لحاظ توانمندی های بسیار زیاد آن به عنوان یکی از اساسی ترین عوامل توسعه کشور محسوب می شود.

 اگر توانایی های فوق بصورت مطلوب استفاده شود می تواند ضامن توسعه پایدار و همه جانبه گردد. بنابر این حفظ منابع طبیعی بعنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی بشمار می آید و از تقدس وارزش والایی بر خوردار است.

لذا اینجانب ضمن آرزوی توفیق برای فعالان این عرصه،  پانزدهم اسفند، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را به تمام مردم و حافظان و بهره برداران عرصه های طبیعی مخصوصا ً همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان که همواره تمام تلاش و کوشش خود را برای حیات طبیعت زنده و سرسبز به کار می‌گیرند، تبریک عرض نموده و از زحمات شبانه روزی آنان تشکر و قدردانی می کنم.

خسرو شهبازی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید