Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان فعالیت دارند.

فعالیت ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی بیان کرد: در حال حاضر ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی درسطح استان فعالیت دارند که مقدار ۲۴۰۰هزار تن مواد خام کشاورزی را در سال فرآوری و ارزش افزوده ایجاد می کنند. 

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ظرفیت واحدهای سورت و بسته‌بندی میوه تازه در استان از 22 هزار تن به 320 هزار تن افزایش یافته است.

شهبازی اضافه کرد: از ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی تعداد ۴۷۱ واحد آن، سردخانه نگهداری میوه و مواد غذایی هستند و آذربایجان غربی از این لحاظ رتبه اول کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه‌های استان یک میلیون و ۲۸۰‌ هزار تن است، یادآور شد: در حال حاضر در ۱۰‌ شهرستان استان که میوه‌های عمده در آنها تولید می‌شود، واحدهای سردخانه‌ای در حال ساخت است که با تکمیل احداث آنها در سال آینده در حدود ۳۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه  خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با افزایش سردخانه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی، شاهد افزایش صدور مجوزهای صادراتی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود و در ضمن  سودآوری در این زمینه افزایش می‌یابد.

شهبازی یادآور شد: افزایش واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و به روز شدن آنها، تضمین کننده توسعه و صادرات پایدار در استان است و در همین راستا دولت با سرمایه‌گذاران در این بخش همکاری‌های خوبی دارد و از آنها حمایت می‌کند.

 

خبرنگار: هومن مویدزاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید