Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از دومین واحد صنعتی فرآوری گیاهان دارویی شهرستان میاندوآب آغاز شد

به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «واحد خشک و بسته‌بندی کردن گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات، اسانس، عصاره گیاهی، آب‌میوه، نوشیدنی و مکمل‌های غذایی بر پایه میوه، سبزیجات و غلات» به‌صورت ویدئو کنفرانس به دست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از دومین واحد صنعتی فرآوری گیاهان دارویی شهرستان میاندوآب آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در میاندوآب، علی عبدالهی مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی در آیین آغاز بهره‌برداری از این طرح گفت: امروز هشت هزار طرح کسب‌وکار خرد، کوچک و متوسط به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به‌صورت هم‌زمان در کل کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۰۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال، پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۸۲ نفر، مربوط به استان آذربایجان غربی است.

محمدرضا رضایی معاون استاندار و فرماندار این شهرستان در آیین آغاز بهره‌برداری از این طرح، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی، فقر و بیکاری است و حل مشکل اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولین است.

وی افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی، کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد یک جامعه، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را در حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، ازاین‌رو حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان و تولیدکنندگان، باید در اولویت و موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

رضا مقدم مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در حاشیه این مراسم با تبریک ولادت باسعادت امام حسین(ع)، روز پاسدار و اعیاد شعبانیه توضیح داد: واحد فرآوری گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات و عصاره گیاهی، با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۱۳۵ تن و سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع با یک هزار و ۱۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در اراضی روستای نظام‌آباد شهرستان میاندوآب احداث‌شده است.

وی افزود: با آغاز فعالیت این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و ۲۰ نفر به‌طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند‌ شوند.

مقدم یادآور شد: برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز این واحد تولیدی، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، پرداخت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، هدف از اجرای طرح را "فرآوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و بازگشت ارزش‌افزوده به بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال، نفوذ دانش فنی در خط تولید محصولات کشاورزی، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای احیاء دریاچه ارومیه با رویکرد کاهش و مدیریت بهینه مصرف آب" برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید