Iranian Agriculture News Agency

همایش استانی شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی برگزار شد

همایش استانی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، معاون توسعه و ساماندهی سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت دهه مبارکه فجر در سالن ولایت دادگستری استان برگزار شد.

همایش استانی شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آربایجان غربی، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز که به‌عنوان مهمان ویژه در این جلسه حضور داشت به اهمیت تثبیت اراضی کشور پرداخت و گفت: تثبیت مالکیت ۶۲ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی و صدور سند برای ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی  شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی در قوه قضاییه، تثبیت مالکیت‌ها است و با ابلاغیه مقام معظم رهبری، موضوع حدنگاری و اتمام آن مورد تاکید قرار گرفته، چراکه با اجرای کامل این قانون از کوه خواری، زمین خواری، دریا خواری و از این قبیل جرایم پیشگیری خواهد شد.

بابایی افزود: برای نیل به این امر مستلزم آن هستیم که در قدم اول تمامی اراضی، هویت دار و دارای سند شوند و هیچ زمینی حتی اراضی کشاورزی خرد شده، بدون هویت نباشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مجموعه دادگستری و ثبت اسناد و املاک استان و دستگاه‌های متولی گفت: در راستای تثبیت اراضی کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده و همچنین در خصوص رفع تداخلات، استان آذربایجان غربی رتبه دوم را در کشور کسب کرده که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ابتدای این جلسه گفت: قرارگاه شهید سلیمانی و کمیسیون‌های رفع تداخلات که به‌منظور رفع مشکلات و تسریع در تثبیت مالکیت اراضی تشکیل شده است، علیرغم همه محدودیت‌ها عملکرد بسیار ارزشمندی را با توجه به شرایط اقلیمی و مرزی استان با همت همه، خصوصاً دادستان مرکز استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی انجام شده و در حوزه اراضی ملی تثبیت مالکیت به‌صورت صد در صدی تعیین تکلیف شده است.

وی توضیح داد: در حوزه تثبیت اراضی کشاورزی بیش از ۵۱۵ هزار هکتار از این اراضی تثبیت شده و تمام تلاش برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در تثبیت مالکیت‌ها انجام می‌شود تا حتی یک وجب از اراضی بدون تعیین تکلیف باقی نمانند، زیرا نه تنها این امر باعث آرامش روانی برای مردم است بلکه موجب کاهش اختلاف آنها و دعاوی مطروحه در دستگاه قضایی خواهد شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: راهبردی که از فرامین مقام معظم رهبری استخراج می‌شود، با اجرای قانون حدنگار اختلاف چندین دهه کشاورزان برطرف و حقوق خصوصی و عمومی مردم رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای قانون حدنگار از امنیت قضایی مردم صیانت می‌شود، به همین دلیل رویکرد جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال حفاظت از حقوق مردم است.

شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در راستای تثبیت اراضی کشاورزی پرداخت.

همچنین دستورات جلسه که بررسی و رفع موانع و چالش‌های موجود و ارائه برنامه‌های مدون در راستای اتمام فرایند تثبیت و صدور اسناد زراعی، موانع و چالش‌های موجود و ارائه برنامه مدون در راستای اتمام فرآیند اجرای مقررات ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و تبصره آن مطرح شد.

در پایان مراسم ضمن تحویل اسناد مالکیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بخشی از اسناد اراضی کشاورزی، از اعضای قرارگاه شهید سلیمانی از سوی بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجلیل به عمل آمد و همچنین از مجتبی روح الامین مدیر اموراراضی استان نیز برای کسب رتبه دوم در رفع تداخلات کشور تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید