Iranian Agriculture News Agency

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک آذربایجان‌غربی در خوی کلنگ‌زنی شد

گلخانه هیدورپونیک شهرستان خوی به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های شمال غرب کشور امروز با حضور استاندار آذربایجان‌غربی کلنگ‌زنی شد.

بزرگترین گلخانه هیدروپونیک آذربایجان‌غربی در خوی کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی امروز در آیین افتتاح پروژه ۵۰ هکتاری گلخانه‌ای در خوی، این شهرستان را دروازه ریلی و زمینی ورود به اروپا و دومین شهر صنعتی استان معرفی کرده و افزود: پیشنهاد راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری-صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه با محوریت خوی و وان، از دستاورد‌های مهم سفر اخیر به ترکیه برای آذربایجان‌غربی است.

وی با تاکید بر اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: با همدلی بین مسئولین و تلاش‌های دولت سیزدهم، پروژه‌های کوچک و بزرگ در جای جای کشور و مناطق مختلف آذربایجان‌غربی در دست اجرا است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه گلخانه‌ای در خوی با توجه به تنش آبی در سطح کشور، بسیار ارزشمند و مفید است، افزود: باید سیستم‌های نوین آبیاری در بخش‌های مختلف آذربایجان‌غربی راه اندازی شود و در حال حاضر در جنوب استان و بخش‌های شمالی این سیستم‌ها راه‌اندازی شده است.

معتمدیان همچنین با درخواست از رسانه‌ها و دست اندارکاران برای فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف بهینه آب، اضافه کرد: تغییر الگوی کشت همراه با رضایت‌مندی کشاورزان، از دیگر اقدامات موثر برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌باشد.

وی در پایان، مهم‌ترین چالش آینده در سطح جهان و کشور را چالش آب عنوان کرده و یادآور شد: کشت گلخانه‌ای بهترین و باصرفه‌ترین نوع کشت در صرفه جویی آب، اشتغال‌زایی، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و جلوگیری از خسارت و زیان به کشاورزان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید