Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی:

۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی واگذار شد

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های کشاورزی خلیفه لو نقده، درشک سلماس و مهلذان خوی در یک ساله اخیر واگذار شده است.

۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی واگذار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی پیر مرادی بیان کرد: یک پروژه گلخانه‌ای ۵۰ هکتاری در شهرستان خوی با اعتباری بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با اتمام بهره‌برداری از این پروژه برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران شهرک‌های کشاورزی استان در سال جاری بالغ‌بر ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

پیرمرادی اضافه کرد: امسال ساخت ساز توسط سرمایه‌گذاران در شهرک‌های کشاورزی استان جمعا به مساحت ۲۵ هکتارانجام گرفته است.

وی ادامه داد: در طی یک سال اخیر چهار هکتار گلخانه در شهرک‌های کشاورزی خلیفه لو نقده، دریاس مهاباد و درشک سلماس به بهره‌برداری رسیده است و ۴۵۳ هکتار از اراضی ملی در روستای ولدیان آغ بولاغ شهرستان خوی جهت ایجاد شهرک دامپروری تخصیص یافته است.

پیرمرادی توضیح داد: تعیین مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، سازماندهی بهره‌برداران در قالب نظام بهره‌برداری با اعمال مدیریت متمرکز، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، بهره‌گیری از تکنولوژی و فن‌آوری به‌منظور افزایش وارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، بهینه کردن فرآیند‌ها و روش‌ها در تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی مطابق با استاندارد‌های جهانی، توسعه صادرات و بهره‌گیری بهینه از منابع آب و خاک و انرژی و نهاده‌ها در تولید محصولات کشاورزی از اهداف شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید