Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آذربایجان‌غربی تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید و علاوه بر تامین مصرف داخلی، به استان‌های دیگر یا حتی به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آذربایجان‌غربی تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی بیان کرد: تعداد ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال بوده و بقیه واحدها در حال آماده سازی برای جوجه ریزی هستند؛ ضمن اینکه چهار واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیر فعال و راکد است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۶ واحد در حال فعالیت ۳۶ درصد نژاد آرین و ۶۴ درصد سویه وارداتی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

شهبازی ادامه داد: از مجموع ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تولید شده در استان، ۴۷ میلیون قطعه معادل ۵۰ درصد تولیدات استان پاسخگوی نیاز داخلی بوده و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه سوم کشوری را در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی دارد، یادآور شد: در دی‌ماه امسال، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در واحدهای مادری استان تولید شد.

شهبازی گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوابگوی نیاز استان است و مابقی تولیدات باید به سایر استان‌ها ارسال یا به خارج از کشور صادر شود.

وی توضیح داد: با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحدهای مرغداری و حمایت از این واحدها، روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف می‌شود.

آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید