Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تولید سالانه سه هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور متوسط در استان سالانه سه هزار تن قارچ خوراکی تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود.

تولید سالانه سه هزار تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی با اشاره به اینکه در سال جاری طبق آخرین آمار سه هزار و ۳۰۰ تن قارچ خوراکی تولید شده است، بیان کرد: بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در ارومیه به مقدار حدود ۹۰۰‌ تن و عمده قارچ تولیدی در استان، از نوع قارچ دکمه‌ای است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با  بیان اینکه کسب و کارهای کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می‌توانند زمینه ساز اشتغال خانوادگی نیز شود،‌ گفت: ۶۴‌ واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا دو کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه سازمان به‌منظور توسعه پرورش قارچ خوراکی در استان نیز گفت: درحال حاضر یک واحد تولیدی  قارچ دکمه‌ای به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در ارومیه در دست احداث  است که پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی حمایت از واحدهای تولیدی است، توضیح داد: سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی به‌منظور احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، برای توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک‌ها معرفی کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید