Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی نحوه تکمیل فرم عوامل نظارت طرح‌های اراضی واگذاری در آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دوره آموزش نحوه تکمیل فرم عوامل نظارتی طرح‌های اراضی واگذاری ملی و دولتی ویژه کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌صورت وبیناری و حضوری در استان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی نحوه تکمیل فرم عوامل نظارت طرح‌های اراضی واگذاری  در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مجتبی قلنجی بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی به کارشناسان مربوطه جهت اجرای صحیح تفاهم‌نامه میان سازمان امور اراضی کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر برون‌سپاری نظارت‌های واگذاری اراضی ملی و دولتی است.

وی ادامه داد: در این دوره به قوانین و مقررات مرتبط با واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی و قانون ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و  نحوه نظارت بر طرح‌ها، و دستورالعمل هیأت نظارت ماده 33 پرداخته شد.

قلنجی ضمن اشاره به اهتمام ویژه برای بازدید از طرح‌های واگذاری، توضیح داد: با توجه به برنامه‌های ابلاغی از سازمان امور اراضی کشور و جهت جلوگیری از معطل ماندن اراضی واگذار شده و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اخذ اجاره بهای اراضی با تفاهم‌نامه منعقد شده می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی جهت پیشبرد اهداف ابلاغی استفاده و گام مؤثری برداشت‌.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به تعداد 990 مورد با مساحت 10 هزار و 240 هکتار از طریق کارشناسان ادارات امور اراضی شهرستان بازدید انجام شده است.

وی ضمن بیان اهمیت این تفاهم‌نامه تأکید کرد: استفاده از نیروهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید و نظارت اراضی واگذاری براساس رشته تحصیلی و نوع طرح بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید