Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:

1924 واحد دامی آسیب دیده بر اثر زلزله خوی بازسازی شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: هزار و 924 واحد دامی آسیب دیده در زلزله خوی با اهتمام دولت و استانداری بازسازی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

1924 واحد دامی آسیب دیده بر اثر زلزله خوی بازسازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی، بیان کرد: هزار واحد دامداری در شهریورماه همزمان با هزار واحد مسکونی در خوی افتتاح شد و 924 واحد نیز در پاییز امسال آماده سازی و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: در جریان زلزله خوی به سه هزار واحد آسیب وارد شده است که دو هزار و 600 پرونده به بانک‌ها معرفی شدند تا تسهیلات دریافت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تاکنون هزار و 259 فقره پرداخت تسهیلات انجام شده و 400 پرونده باقی‌مانده است که مقرر شده تا از طریق استانداری اقدامات لازم برای ارجاع به دو بانک عامل ازجمله صادرات و ملت انجام شود.

شهبازی ادامه داد: میزان تسهیلات 500 میلیون ریال است که 200 میلیون ریال بلاعوض و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی است.

وی توضیح داد: علاوه برتسهیلات ارائه شده برای واحدهای خسارت دیده از طرف جهاد کشاورزی نیز به ازای هر واحد 100 میلیون ریال کمک بلاعوض واریز شده است که مرحله دوم این پرداخت‌ها همچنان با تخصیص اعتبارت انجام می‌شود.

شهبازی گفت: 170 هزار بلوک نیز در این راستا در اختیار دامدارانی قرار داده شده است که از زلزله 13 مهر دچار خسارت شدند و 56 هزار بلوک نیز برای خسارت دیدگان هشت بهمن ماه اختصاص یافت.

وی یادآور شد: همچنین 200 تن سیمان از طریق استانداری به آنان داده شده است و از طریق شهرداری بین خسارت دیدگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید