Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۱۷۰ هزار تُن سیب در مهاباد برداشت شد

مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به پایان فصل برداشت سیب گفت: امسال باغداران این شهرستان بیش از ۱۷۰ هزار تُن سیب سردخانه‌ای و صنعتی را برداشت و روانه سردخانه یا بازار مصرف کردند.

بیش از ۱۷۰ هزار تُن سیب در مهاباد برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، ناصر تردست بیان کرد: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که هفت هزار هکتار آن بارور است و باغداران امسال به‌طور میانگین، ۲۰ تا ۲۵ تن در هر هکتار سیب برداشت کردند.

وی افزود: امسال در حدود ۱۴۰ هزار تُن سیب در ۳۰ واحد سردخانه‌های این شهرستان ذخیره و ۳۵ هزار تُن سیب زیر درختی (صنعتی) نیز تحویل مراکز فرآوری داده‌شده است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولیدشده در این شهرستان افزود: این واحد‌های سردخانه‌ای ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره‌شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به‌تدریج خارج می‌شود.

تردست گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه تولیدی در سطح شهرستان توزیع و مصرف و ۸۵ تا ۹۰ درصد آن نیز به سایر کشور‌های هم‌جوار صادر و یا به دیگر استان‌ها ارسال‌شده است.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با سایر ادارات ذی‌ربط در جهت ساماندهی مراکز جمع‌آوری سیب زیر درختی غیرمجاز، آگاه کردن آنان از بروز حوادث احتمالی در صورت عدم رعایت حریم قانونی راه‌ها، ملزم کردن به رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی، تشویق مراکز به بارگیری‌های به‌موقع را از عوامل مدیریت کارآمد و مؤثر مراکز سیب زیر درختی در سال جاری دانست.

تردست بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های بیشتری در جهت ساماندهی مراکز جمع‌آوری سیب‌درختی در حال انجام است خاطرنشان کرد: در سال آتی حداقل مشکلات را در این زمینه در مسیر جاده‌های مواصلاتی شهرستان خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید