Iranian Agriculture News Agency

افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی در اولویت است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان قطب تولیدمحصولات کشاورزی در کشور است، گفت: افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب از رویکردهای مهم بخش کشاورزی است.

افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی در اولویت است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی  ماشین‌آلات و صنایع کشاورزی در ارومیه، بیان کرد: ۳۳ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است ولی ارزش‌افزوده این بخش کمتر از ۱۶ درصد است و لازم است بر بهره‌وری بخش کشاورزی متمرکز شویم.

معتمدیان اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا کشاورزان، شرکت‌های فعال استانی، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها با حضور و بازدید از دستاوردهای به نمایش گذاشته‌شده، از فناوری و یافته‌های جدید تحقیقاتی در بخش کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی گفت: ارتقای علم و دانش کشاورزان در افزایش راندمان بخش کشاورزی اثرگذار است.

معتمدیان توضیح داد: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به شرایط خاصی که بر دریاچه حاکم است، سیاست‌گذاری‌های کلانی در ستاد احیا انجام‌گرفته و مطابق با آن سیاست‌گذاری‌ها هم ماشین‌آلات و ابزار موردنیاز سخت‌افزاری را باید فراهم کنیم تا بتوانیم بخش مصارف آب را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سعی می‌شود در کنار افزایش بهره‌وری، کشاورزان ارزش‌افزوده بیشتری را به دست آورند. 

وی بیان کرد: توجه به الگوی کشت از دیگر اولویت و سیاست‌های بخش کشاورزی است که باید سعی شود با اقناع‌سازی، ترویج و آموزش قدم‌های بیشتری برای تحقق این موضوع برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با اتمام سیاست‌های سخت‌افزاری و عملیاتی ستاد احیای دریاچه ارومیه، هم‌زمان با افزایش بهره‌وری تولیدات، شاهد کاهش مصرف آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید