Iranian Agriculture News Agency

توزیع 61 هزار تن انواع کود شیمیایی در آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 61 هزار تن انواع کود کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

توزیع 61 هزار تن انواع کود شیمیایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمود مظلومی با اشاره به ضرورت و اهمیت تامین کود ازته، فسفاته و پتاسه براساس جدول نیاز کودی استان و تقویم زراعی جهت تامین امنیت غذایی و پایداری تولید و افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات تولیدی استان ، افزود:   حدود 61 هزار تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه در بین بهره برداران بخش کشاورزی استان در هفت ماهه ابتدای سال جاری توزیع شده و  نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد معادل  7 هزار و 550 تن افزایش یافته است.

مظلومی با اشاره به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می‌شود، بیان کرد: کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند و این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت‌های جهاد کشاورزی نسبت به تامین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

وی گفت: در حال حاضر  دو هزار تن کود ازته، هزار و 700 تن کود فسفاته، هزار و 600 تن کود پتاسه و در مجموع  بیش از پنج هزار تن انواع کود در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: به‌منظور تسریع در تحویل کودهای کشاورزی به کشاورزان و جلوگیری از سوخت سهمیه استان در مبادی، در هفت ماهه گذشته بیش از 18 هزار تن کود فله معادل 705 تریلی به استان حمل و مستقیماً یا پس از عملیات کیسه گیری به کارگزاران استان تحویل داده شده است.

مظلومی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شرکت خدمات کشاورزی استان آذربایجان غربی سموم علف‌کش و آفت‌کش مورد نیاز کشاورزان را تهیه و جهت استفاده در مزارع در اختیار متقاضیان قرار داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید