Iranian Agriculture News Agency

سطح زیر کشت حبوبات در آذربایجان غربی 80 درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشت پاییزه حبوبات در آذربایجان غربی در سال زراعی 1402-1401، در حدود 80 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت.

سطح زیر کشت حبوبات در آذربایجان غربی 80 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی بیان کرد: میانگین سطح زیر کشت حبوبات دیم در استان 50 تا 70 هزار هکتار است که در مقایسه با سال گذشته کشت پاییزه امسال 80 درصد و کشت انتظاری 100 درصد رشد دارد. 

دیانتی ادامه داد: نخود ، عدس و لوبیا عمده‌ترین حبوبات کشت شده استان هستند که سال گذشته سه هزار و 500 هکتار حبوبات پاییزه، 12 هزار و 500 هکتار انتظاری، 18 هزار و 300 هکتار بهاره  کشت شده بود. 

وی اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت سال گذشته بیش از 30 هزار تن نخود، 500 تن عدس و هزار تن لوبیا برداشت شده است که در مجموع 31 هزار و 700 تن حبوبات تولیدی استان در سال زراعی گذشته بود. 

وی گفت: آذربایجان غربی در کشت نخود دیم رتبه سوم کشوری را دارد و شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهابادو نقده بیشترین سطح زیر کشت نخود را دارند. 

دیانتی یادآور شد: برنامه ابلاغی سال جاری چهار هزار هکتار نخود پاییزه، 15 هزار هکتار نخود انتظاری، 57 هزار هکتار نخود بهاره است که جمعا 76 هزار هکتار می‌شود. 

وی نیاز بیشتر به بذر اصلاح شده عدس و نخود پاییزه، بالا بودن هزینه تولید حبوبات و کمبود ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت مکانیزه در این بخش را از چالش‌های این نوع کشت برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید