Iranian Agriculture News Agency

۲۴۰ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه فعالیت بازگشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴۰ واحد تولیدی راکد در استان با همت تیم اقتصادی دولت در این خطه از ایران اسلامی به چرخه تولید بازگشته است.

۲۴۰ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه فعالیت بازگشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جواد کرمی در آیین بهره‌برداری از فاز اول واحد نشاسته صنایع تبدیلی پایارد در شهرستان نقده که مناسبت روز ملی روستا و عشایر انجام گرفت، افزود: ریل گذاری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالان اقتصادی در استان انجام می‌شود تا آنان بدون دغدغه بتوانند در این مسیر به تولید و خدمت بپردازند.

وی با بیان اینکه توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی بیانگر تلاش مستمر دولت و استاندار آذربایجان غربی در بهبود روند کسب و کار و معیشت مردم منطقه است، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی با استان‌های مرزی ترکیه و عراق در این زمینه منعقد شده‌است و براساس این تفاهم‌نامه‌ها در قالب فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری تعاملات مطلوبی رقم خواهد خورد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در بهار سال آتی نشست استانداران جنوب شرقی ترکیه در ارومیه در راستای تفاهم نامه‌های منعقد شده برگزار می‌شود.

کرمی یادآور شد: توسعه اقتصادی استان مهم‌ترین هدفی است که در حال پیگیری توسط تیم اقتصادی دولت سیزدهم بوده و نتیجه آن در تامین اشتغال استان مشخص و واضح است .

وی بیان کرد: بر اساس پایش ماهانه و تلاش اقتصادی در آذربایجان‌غربی توانستیم تورم ماهانه را به ۱.۸ درصد کاهش دهیم.

کرمی با اشاره به داده‌های مرکز آمار ایران در این خصوص ادامه داد: این در حالی است که میانگین تورم کشور در شهریور ماه دو درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی استان با تشکیل کمیته‌های مهار تورم، اشتغال، سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و با برگزاری یکشنبه‌های حمایت از تولید به دنبال کاهش روز افزون نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی است.

وی در خصوص تورم سالانه نیز گفت: بیشترین نرخ تورم ثبت شده در یکی از استان‌ها با نرخ ۵۶.۸ درصد است که این رقم در آذربایحان‌غربی ۴۸.۸ درصد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: میانگین تورم سالانه کشور هم‌اکنون ۴۶.۱ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید