Iranian Agriculture News Agency

تامین 42 هزار تن انواع کودهای کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، مقدار 42 هزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.

تامین 42 هزار تن انواع کودهای کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، محمود مظلومی با بیان اینکه از مقدار 42 هزار تن کود تأمین، تدارک و توزیع شده، مقدار 35 هزار تن کود ازته، پنج هزار و 200 تن فسفاته و یک هزار و 470 تن کود پتاسه بوده است.

وی گفت با توجه به اجرای برنامه پنج هزار هکتاری کشت کلزا در استان آذربایجان غربی، طبق سهمیه کودی سازمان جهاد کشاورزی برای این برنامه تاکنون، به طور ویژه مقدار 6 هزار تن ازته، سه هزار و 500 تن و 200 فسفاته و 600 تن کود پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفته است.

مظلومی افزود: با استفاده از ذخایر راهبردی هشت هزار تنی انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه مقدار 300 تن از انبار سازمانی و به مقصد شهرستان‌های استان، کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین و طبق برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌های پایش و پهنه بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان توزیع می‌شود .

وی خاطر نشان کرد: برای تسریع در امر توزیع علاوه‌بر ارسال کود به‌صورت کیسه از مبادی و پتروشیمی‌ها، به‌صورت فله نیز در انبار تخلیه می‌شود که هم‌زمان با کیسه گیری، بارگیری و حمل نیز می‌شود.  

مظلومی گفت: در حال حاضر همکاران در انبارهای شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه گیری کودهای فله، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید