Iranian Agriculture News Agency

برداشت حدود ۸ هزار تن کلم برگی و گل کلم از مزارع آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود هشت هزار تن کلم برگی و گل کلم از مزارع استان برداشت شود.

برداشت حدود ۸ هزار تن کلم برگی و گل کلم از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مهدیه فلاح با اشاره به اینکه امسال ۱۶۲ هکتار از مزارع استان زیر کشت کلم برگی و گل کلم رفته است، افزود: کشت کلم برگی و گل کلم در استان در مقایسه با پارسال ۴۸درصد کاهش یافته وعلت این کاهش سطح قیمت پایین کلم در بازار است.

فلاح بیان کرد: برداشت کلم برگی و گل کلم هر سال از اواسط مردادماه در سطح استان آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصولات در شهرستان ارومیه و پس از آن به ترتیب در شهرستان‌های شاهین دژ، میاندوآب، بوکان، نقده و خوی است.

وی ادامه داد: ارقام هیبرید خارجی شامل گلوب مستر، رابی کینگ قرمز، رابی پروتکشن، بیانکاو کاسپر از جمله ارقام مورد استفاده کلم برگی و گل کلم در مزارع استان است. 

فلاح توسعه آبیاری میکرو و کشت نشائی این محصول را از اهداف سازمان برای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان و اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد این محصول به‌صورت نشایی کشت شده و با نوار تیپ آبیاری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید