Iranian Agriculture News Agency

تغییر الگوی کشت اولویت امروز بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تغییر الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آبی از اولویت‌های بخش کشاورزی استان است که نیازمند توجه ویژه و همراهی بخش‌های مختلف از جمله بهره‌برداران در این خصوص هستیم.

تغییر الگوی کشت اولویت امروز بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جواد کرمی در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب افزود: حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن یک ضرورت اساسی است چرا که مدیریت منابع در کشاورزی مدرن به شکل بهینه‌ای تعریف شده‌است.

وی با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان از نیازهای اساسی استان است، اضافه کرد: استفاده از دستاوردهای جدید علمی در تولید محصولات موضوعی است که در تمام دنیا مطرح است و نباید این استان نیز از این کاروان علمی عقب بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شرایط کم آبی موجود در کشور و استان ادامه داد: این شرایطی همه‌گیر است که در نتیجه تغییر اقلیم به وجود آمده‌ و نیازمند مدیریت وضعیت موجود هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه نگین آبی آذربایجان از اولویت‌های مهم مسئولان است، توضیح داد: لازم است با کارهای ترویجی و مشارکت کشاورزان در صرفه‌جویی در مصرف آب در مسیر برنامه‌های تدوین شده حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از بهای گندم خریداری شده در استان پرداخت شده‌است، گفت: برای تامین و پرداخت مابقی طلب کشاورزان نیز پیگیری‌های لازم انجام شده که به زودی بقیه بهای گندم خریداری شده برای حمایت از کشاورزان گندم کار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۹ رتبه ۲۴ کشور از نظر نرخ بیکاری بود، ولی در سال ۱۴۰۲ دارای رتبه تک رقمی شد که نشانگر تلاش کشاورزان در دست‌یابی به این موفقیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید