Iranian Agriculture News Agency

۵۵ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در آذربایجان غربی از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۵۵ تن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط شده‌است که با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

۵۵ تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در آذربایجان غربی از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده افزود: احصاء این اقلام غیرقابل مصرف در نتیجه بیش از ۶۷ هزار نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان آذربایجان غربی از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده شده‌است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، گفت: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی درسطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی افزود: اکیپ‌های این اداره کل در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خادم دامی و حفظ سلامت شهروندان، اقدام به بازدیدهای مستمر از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مراکز بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه‌کننده گوشت مرغی و تخم‌مرغ خوراکی و قصابی‌ها کرده‌اند.

وی یادآور شد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای عرضه محصولات دامی و در زمینه برخورد با واحدهای متخلف تعداد ۱۹ واحد متخلف به‌دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شده‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید