Iranian Agriculture News Agency

۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکان پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۷۵ درصد مطالبات گندم‌کاران این شهرستان شامل بیش از ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان غربی، انور امینی‌خواه افزود: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوکان خریداری شده و از مجموع مطالبات گندم‌کاران این شهرستان که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال است، ۷۵ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در هفت مرکز، شهرک صنعتی و سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بوکان بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، امسال ۱۴۰ هزار تُن گندم در این شهرستان برداشت شد که هم از نظر تولید و هم از نظر خرید تضمینی جایگاه نخست آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ٧٣هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و رکورد تولید این محصول توسط کشاورزان که مربوط به دهه ۷۰ و تولید ۱۱۰ هزار تُن بود، شکسته شد.

امینی‌خواه با اشاره به مبارزه با آفت سن و علف هرز در مزارع این شهرستان گفت: امسال در مجموع ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه آفت سن مادر و دو هزار هکتار علیه پوره سن و ۴۰ هزار هکتار به‌منظور حذف علف هرز سمپاشی شد.

وی بیان کرد: طی سال جاری برای نخستین بار با استفاده از دو دستگاه پهباد خریداری شدە از محل تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها عملیات مبارزه با انواع آفت و محلول‌پاشی انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید