Iranian Agriculture News Agency

۲۰ درصد سردخانه و واحدهای سورت و بسته‌بندی میوه کشور متعلقه به آذربایجان غربی

رئیس توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان غربی رتبه برتر کشوری را از نظر تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور دارد و ۲۰ درصد سردخانه‌ها و واحدهای سورت و بسته‌بندی کشور متعلق به این استان است.

۲۰ درصد سردخانه و واحدهای سورت و بسته‌بندی میوه کشور متعلقه به آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، کریم ذوالفقاری در آیین افتتاح هم‌زمان ۱۰۵ پروژه عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان که در محل واحد سورت و بسته‌بندی ۱۵ هزارتنی میوه در شهرستان ارومیه برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در دولت سیزدهم، بیان کرد: اولویت وزارت جهاد کشاورزی توسعه صنایع و ارتقای مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

ذوالفقاری با بیان اینکه یکی از تسهیلاتی که در استان‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است، افزود: از بهمن‌ماه پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ را شروع کردیم و ۲۳۱ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداران تا پایان سال برای جلوگیری از خام فروشی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری پرداخت شد. از این مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بود.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که ۱۵ درصد منابع اعتباری وزارت جهاد کشاورزی در اختیار صنایع کشاورزی قرار گیرد، که با عملیاتی شدن این موضوع تحول قابل توجهی در حوزه صنایع کشاورزی کشور مخصوصا استان رقم خواهد خورد.

رئیس توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: سردخانه‌های بالای صفر درجه سانتیگراد به تعداد ۴۷۱ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۴۲ تن در سال در استان فعالیت دارند.  

وی یاد آور شد: سودآوری نظام تولید در بخش کشاورزی به حلقه‌های پس از تولید بستگی دارد که تضمین‌کننده توسعه کشاورزی پایدار و ایجاد زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، طرح‌های بیشتری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای نیمه دوم سال آماده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید