Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال‌های گذشته ماهانه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌ شدکه این میزان در یکسال اخیر به بیش از پنج میلیون قطعه رسیده است.

افزایش 20 درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، خسرو شهبازی در گفت‌وگو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز استان، با اعلام این خبر افزود: حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ و همچنین سلامت جوجه و مرغ‌های تولیدی استان از نظر عدم ابتلا به بیماری‌هایی مثل آنفلوانزای مرغی و نیوکاسل هم می‌تواند در این زمینه موثر بوده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: در تیرماه پنج میلیون و ۴۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ثبت شده است و نیاز جوجه ریزی استان چهار میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه است.

شهبازی ادامه داد: از ابتدای مردادماه تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی ثبت شده‌ و پیش‌بینی می‌شود این مقدار افزایش یابد و تا پایان ماه به پنج میلیون قطعه برسد.

وی با بیان اینکه نیاز استان و استان‌های هم‌جوار چهار میلیون قطعه جوجه در ماه است، گفت: در ماه بیش از یک میلیون قطعه میزان تولید افزایش یافته و سعی می‌شود تا در تامین نیاز بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه در صورت مازاد بودن تولید مرغ شرکت پشتیبانی امور دام آماده خریداری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ است، اضافه کرد: متوسط مصرف سرانه گوشت مرغ کشور ۲۶ کیلوگرم برآورد شده‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید