Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت آلو از سطح باغات آذربایجان غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بیش از ۳۷ هزار تن آلو از سطح باغ‌های استان آغاز شد.

آغاز برداشت آلو از سطح باغات آذربایجان غربی

علی دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن‌ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۷ هزار تن محصول آلو از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتاری باغات در استان برداشت شود.

دیانتی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: این محصول در تمامی شهرستان‌های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است. به ترتیب شهرستان‌های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه‌های آلو به ارقام زودرس مثل سانتروزا و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می‌شوند که مابقی ارقام نیز میان این دو رقم برداشت می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید