Iranian Agriculture News Agency

اجرای الگوی کشت برای محصولات زراعی و باغی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: الگوی کشت برای محصولات پاییزه و بهاره زراعی و باغی انجام شده است.

اجرای الگوی کشت برای محصولات زراعی و باغی

علی دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: امسال الگوی کشت و طرح جهش تولید را در دیم‌زارها اجرا کردیم و خوشبختانه این طرح‌ها تاثیر مثبتی در استفاده از منابع آب و خاک داشت و امیدواریم هر سال بهتر شود.

وی درباره وضعیت کشت محصولات مختلف در سطح استان گفت: سطح باغات هلو پنج هزار و 200 هکتار و باغات شلیل هم سه هزار و 178 هکتار است. همچنین سطح زیر کشت باغات شفتالو 134 هکتار است.

وی افزود: در شهرستان‌های میاندوآب، بخشی از مهاباد، ارومیه و نقده برداشت هلو و شلیل آغاز شده است. اما در مابقی شهرستان‌ها هنوز برداشت از باغات شروع نشده است.

وی ادامه داد: امسال تنها سه محصول زردآلو، بادام و گردو متحمل تاثیر منفی سرمای دیررس بهاره شدند و خوشبختانه باقی محصولات آسیبی ندیدند.

دیانتی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید هلو 54 هزار تن و تولید شلیل هم حدودا 34 هزار تن باشد.

وی اضافه کرد: برداشت محصولات تابستانه تازه به صورت لکه‌ای شروع شده است، قمیت این محصولات هنوز مشخص نیست و تا اواخر مردادماه قیمت‌ها به ثبات می‌رسد.

به گزارش ایانا، آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته‌دار اعم از انواع هلو، شلیل، آلبالو، آلو و سایر میوه‌ها است. سیب درختی و انگور نیز جزو میوه‌های اصلی تولید شده در این استان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید