Iranian Agriculture News Agency

مدیریت بهینه توزیع آرد در آذربایجان غربی موجب افزایش سهمیه شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیریت توزیع آرد که پیش‌تر از این به صورت سیستمی و از طریق مرکز انجام می‌شد با تفویض اختیار به استان موجب افزایش سهیمه آرد نانوایی‌ها شد.

مدیریت بهینه توزیع آرد در آذربایجان غربی موجب افزایش سهمیه شد

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان غربی، جواد کرمی افزود: این استان در برهه‌ای از سال‌جاری با کمبود سهمیه به میزان دو هزار و ۵۰۰ تُن مواجه شد که به‌دلیل عدم آشنایی نانواها با نحوه استفاده از کارت‌خوان و سامانه نانینو بود که هم اکنون این موضوع مدیریت شده و علاوه بربازگشت سهیمه فوق ۳۰۰ تُن آرد مازاد نیز موجود است.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی در این زمینه بیان کرد: با تمرکز زدایی در زمینه توزیع آرد از طریق سامانه در استان هم اکنون به علت موفقیت در مدیریت توزیع، این اقدام به سایر نقاط و استان‌ها نیز تسری پیدا کرده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تشویق نانوایی‌های موفق و فعال در این زمینه، گفت: کارگروه استانی آرد و نان هم اکنون دارای اختیار در کاهش و یا افزایش سهیمه نانوایی‌ها و مناطق مختلف استان است.

کرمی با بیان اینکه بازرسی‌های مستمر نیز برای مدیریت توزیع و پخت نان وجود دارد، ادامه داد: گزارش‌گیری آنلاین روزانه از تمامی نقاط استان اعم از روستایی و شهری با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از افراد دخیل انجام و موارد ضروری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نانوایان نیز در دستور کار است، اضافه کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان افراد مرتبط و اتحادیه در زمینه کار با سامانه نانینو آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این راستا طی صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شده‌ دوره آموزشی مورد نیاز توسط کارشناسان بانک سپه و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان و افراد مرتبط با حوزه نان سراسر استان در ارومیه در حال برگزاری است.

کرمی تاکید کرد: این افراد بعد از دریافت آموزش‌های لازم موارد مورد نیاز را به نانوایان منتقل می‌کنند تا در آینده مشکلی در زمینه استفاده از سامانه وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: سعی می‌شود تمامی مسیرها و منفذهای تخلف در زمینه فروش خارج از شبکه آرد و نان مسدود شود و در واحدهای نانوایی سنتی، صنعتی و آزادپز این موضوع با نظارت مستمر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید