Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از ۱۹ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ازآغاز برداشت بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از سطح دو هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان خبر داد.

برداشت بیش از ۱۹ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حکمت جعفری بیان کرد: ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

جعفری افزود: از مجموع دو هزار و ۳۳۵ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان‌های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند و در سایر شهرستان‌های تابعه استان نیز در سطح کمتر کشت‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به‌صورت خشک‌شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

جعفری اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشورهای هم‌جوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: آذربایجان غربی حدوداً دارای ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه‌ها در این استان کشت می‌شود.

جعفری یادآور شد: درختان آلبالو به‌غیراز شهرستان‌های ارومیه و خوی اغلب به شکل حاشیه کاری و به‌صورت باغ‌های پراکنده در سایر شهرستان‌های استان قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید