Iranian Agriculture News Agency

آمادگی ۹ مرکز خرید گندم برای دریافت محصول مازاد بر مصرف زارعین

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: ۹ مرکز خرید گندم در مناطق مختلف شهری و روستایی به صورت تمام وقت آماده دریافت گندم مازاد کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

آمادگی ۹ مرکز خرید گندم برای دریافت محصول مازاد بر مصرف زارعین

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مهاباد، کمیته خرید گندم شهرستان با حضور فرماندار ویژه شهرستان، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذی‌ربط در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

عباسی بر تسهیل امورات تحویل گندم کشاورزان تأکید کرد و ادامه داد: امسال دولت با برنامه‌ریزی انجام‌شده حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به پرداخت مطالبه کشاورزان اقدام خواهد کرد.

عباسی بابیان اینکه افزایش خرید تضمینی پتانسیل خوبی را برای شهرستان به وجود خواهد آورد، گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین سوخت کمباین، هزینه حمل بار و همچنین نرخ فعالیت کمباین تعیین و ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی را نشان می‌دهد.

صلاح‌الدین حقگوی بابیان اینکه تولید گندم در سال گذشته به مرز ۸۵ هزار تن رسید، یادآور شد: در بررسی کارشناسان مشخص شد امسال بیش از ۹ هزار هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان تحت تأثیر کاهش بارندگی غیرقابل‌برداشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد بابیان اینکه امسال انتظار داریم حدود ۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شود، افزود: در سال زراعی جاری در ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت‌شده که از این مقدار ، ۴۴ هزار هکتار به‌صورت دیم و پنج هزار هکتار به‌صورت آبی کشت‌شده است.

حقگوی ضمن انتقاد از آمار پایین بیمه محصولات زراعی و باغی در مهاباد اضافه کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد که با توجه به شرایط اقلیمی و تنش آب و هوایی باید بیشتر مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید