Iranian Agriculture News Agency

کمیسیون رفع تداخلات آذربایجان عملکرد داشته است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی‌ها و آمار و ارقام موجود، کمیسیون رفع تداخلات استان عملکرد مثبت و رو به جلویی داشته است.

کمیسیون رفع تداخلات آذربایجان عملکرد داشته است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان با اعلام این خبر افزود: در سه‌ماهه اول امسال در مقایسه با سال‌های متوالی قبلی به میزان بیش از 9 برابر افزایش عملکرد با تعداد 164 پلاک که نشان از همت دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان جهت اتمام این مهم را دارد، محقق شده است.

ناصر عتباتی بیان کرد: تا آخر تیرماه 20 پرونده از پلاک‌های شش‌دانگ مستثنیات و 250 پلاک فاقد زارع (شش‌دانگ مرتع) باید تعیین تکلیف شود و همه شهرستان‌ها هم لازم به فعالیت بیشتر در این زمینه هستند.

 وی برنامه‌ریزی و توجیه مشاوران را زمینه‌ساز تسریع در تعیین تکلیف و سنددار شدن اراضی کشاورزی بیان کرد. 

همچنین وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی در کارگروه‌های شهرستان با تعامل تمامی ادارات عضو کارگروه و کمیسیون استان طوری باشد که تا پایان سال جاری در شهرستان‌های ارومیه، خوی و تا پایان آبان ماه 1402 در سایر شهرستان‌ها نهایی و به اتمام برسد.

عتباتی افزود: مطمئن هستیم همه مسئولین دلسوزانه نسبت به رفع تصرف‌ها، تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز ورود می‌کنند ولی انتظار است که برنامه مشخص و مدونی برای این کار داشته باشند و دستگاه قضائی و نهادهای نظارتی پشتیبان این اقدامات صیانتی هستند و در مورد تخلفات در این حوزه مماشات و اغماضی ندارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با این حرکت جهادی و روبه‌جلو تا آخر سال تمامی پرونده‌های مربوط به کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده و هیچ پلاک بلاتکلیفی در استان وجود نداشته باشد تا بتوان با حدنگاری صددرصدی اراضی کشاورزی، مانند حدنگاری اراضی ملی استان آذربایجان غربی اولین استانی باشد که به این امر نائل می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید