Iranian Agriculture News Agency

آذربایجان غربی شش درصد جمعیت دامی کشور را دارد

آذربایجان غربی شش درصد جمعیت دامی کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، پرویز بستانچی افزود: گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو اصیل، گاو دو رگ، گاو بومی، گاو میش و شتر جمعیت دامی استان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه چهار میلیون و 500 هزار راس دام سبک در این استان وجود دارد، بیان کرد: بیشترین جمعیت دامی استان در گروه گوسفند و بره با تعداد چهار میلیون و 126 هزار راس و بز و بزغاله به تعداد 379 هزار راس است که به ترتیب 7.8 و 2 درصد از دام کشور در این بخش است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در زمینه دام سنگین نیز بیش از 407 هزار دام وجود دارد که گاو دو رگ بیشترین تعداد را داراست که 5.5 درصد گاو کشور است.

وی با اشاره به اینکه 22.7 درصد از گاو میش کشور در اذربایجان غربی است افزود: جمعیت گاو میش استان نیز 51 هزار و 360 راس است.

بستانچی اضافه کرد: تعداد 82 هزار و 500 راس گاو بومی هم در استان نگهداری می‌شود که هفت درصد جمعیت گاوی کشور در این بخش است، همچنین 410 نفر شتر هم در آذربایجان غربی پرروش داده می‌شود که 0.2 جمعیت شتر کشور است.

وی با بیان اینکه تعداد دامداری‌های  کوچک روستایی چهار هزار و 115 و تعداد دامداری صنعتی  دارای پروانه بهره‌داری 958 واحد است، گفت: امسال برنامه توسعه دامداری‌های صنعتی به تعداد حداقل 50 واحد مورد توجه و هدف ‌گذاری شده است. .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید