Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

افزایش ارائه خدمت به مردم از مهمترین مزیت های برپایی میز خدمت است

تامین غذایی شهروندان مهمترین اولویت راهبردی جهاد کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تسریع در خدمت رسانی و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمت به مردم از مهمترین مزیت های استقرار میز خدمت در روستاها است.

افزایش ارائه خدمت به مردم از مهمترین مزیت های برپایی میز خدمت است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، جعفر وحدت در مراسم اردوی جهادی که در مسجد روستای گورچین قلعه بخش انزل شهرستان ارومیه به همراه میز خدمت با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد‌، با تبریک حلول ماه پرفضیلت رجب المرجب و تقارن آن با جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره 72 شهید سنگر ساز بی سنگر جهاد کشاورزی و40 شهید منتسب به روستای شهید پرور گورچین قلعهاظهارکرد: مراسمات دهه فجر امسال با شعار محوری ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار در حال برگزاری است که شعار محوری بخش کشاورزی نیز کشاورزی دانش بنیان ضامن امنیت غذایی انتخاب شده است.

وحدت افزود: با توجه به تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، جهادگران همواره نقش پررنگی را در بازسازی و ساخت و ساز روستاها در اوایل انقلاب بر عهده داشتند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد جهاد سازندگی خدمات دهی به روستاها با ساخت راه، پل ،مدرسه، مراکز درمانی و دیگر امکانات گسترش یافت و موجب رضایتمندی روستاییان شد و هنوز ثمرات آن قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه 33 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است ، ادامه داد: توسعه روستاهای مناطق محروم وفعال کردن اقتصاد آنها نیازمند یک اقدام جهادی است چرا که توسعه کشاورزی مدرن در روستاهای استان، مهاجرت معکوس از شهر به روستا و ایجاد اشتغال روستایی را فراهم می آورد .

این مسئول تاکید کرد: تامین غذایی شهروندان مهمترین اولویت راهبردی جهاد کشاورزی است که باید با برنامه‌ریزی هرچه بهتر و بیشتر در جهت ارتقاء امنیت و رفاه غذایی مردم تلاش و حرکت کنیم. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : اهداف اصلی مجموعه ، دانش بنیان سازی بخش کشاورزی با نفوذ علم و فناوری به بخش ، مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، توسعه کشت های متراکم گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت قراردادی، اصلاح و نوسازی باغات، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، سنددار شدن اراضی کشاورزی به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، تقویت صادرات محصولات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و به طور کلی توسعه کشاورزی پایداردر استان است.

وی برگزاری اردوی جهادی و برنامه مشارکتی برپایی میز خدمت با هدف بررسی مشکلات و پاسخگویی مسئولان به نیازهای روستاییان ، سرعت بخشی در خدمات رسانی و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات به مردم در روستاها و دیدار بدون واسطه و به صورت مستقیم با مسئولان به مناسبت گرامیداشت دهه فجرانجام گرفته که امیدواریم قدمی در جهت تسریع در حل مشکلات روستاییان و ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید