Iranian Agriculture News Agency

نایب رییس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ایران:

تعهدات ارزی چالش اصلی صادرکنندگان کشور است

نایب رییس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ایران گفت: تحریمها صادرات کنندگان کشور را با چالشهایی مواجه کرده و تعهدات ارزی مهمترین مشکل انان است.

تعهدات ارزی چالش اصلی صادرکنندگان کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، ناصر مرادی در جلسه میز ملی توسعه صادرات سیب درختی کشور در ارومیه افزود: ایران جزو 6 کشور تولید کننده عمده سیب در جهان است و رقبای بسیارتوانمندی چون چین، ایتالیا، امریکا دارد که در زمینه تولیدات، سورتینگ و بازار یابی بسیار پیشرفته هستند.

وی اضافه کرد: این کشورهای رقیب در حالی به راحتی در حال صادرات تولیدات خود در قالب قانون تجارت جهانی هستند که تحریمهای ظالمانه سیاسی بازگشت ارز حاصل از صادرات را برای تاجران ایرانی دشوار کرده است.

مرادی گفت: درکنار تمام چالشهای موجود بخشنامه های متعدد نیز صادر کنندگان کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه 117 هزار هکتار باغ در استان وجود دارد گفت: 86 هزار نفر در باغهای استان اشتغال دارند.

اکبر کرامتی با اشاره به اینکه 477 سردخانه با 960 هزار تن ظرفیت در استان فعال است ادامه داد: 70 هزار هکتار از مساحت باغی استان متعلق به سیب درختی است که سالانه بیش از یک میلیون محصول از این باغات برداشت می شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی امسال در تولید سیب درختی حدود یک میلیون و 100 هزار تن است که 900 هزار تن آن در سردخانه ها ذخیره و قسمتی به مصرف تازه خوری میرسد.

کرامتی اضافه کرد: 30 درصد از باغهای سیب درختی آذربایجان غربی قدیمی است که باید جایگزین و با کشت پایه های رویشی جدید به روز شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید