Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تقویت و انتقال دانش به مزارع ضرورت توسعه بخش کشاورزی است

طرح جهش تولید در گندم زارها در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تقویت و انتقال دانش به مزارع در سال زراعی جدید ، ضرورت توسعه بخش کشاورزی است، گفت : طرح جهش تولید در گندم زارها در سطح 280هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود.

تقویت و انتقال دانش به مزارع ضرورت توسعه بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، جلسه ستاد کشت پاییزه برای سال زراعی 1402-1401 با محوریت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها وفرایند انتخاب تولیدکنندگان برتر در سال 1400بخش کشاورزی استان با حضور ریاست سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و ادارات تابعه استان در سالن همایش شهید باکری جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه اظهارکرد: بیش از 225 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد که در مجموع بیش از 80 هزار بهره بردار در حوزه تولید گندم در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

کرامتی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح جهش تولید دیمزارها و افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در کشور، افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و به شدت پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : 695 هزار و 4 20 هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان است که بالای 395 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است که تنوع کشت 30 نوع محصول زراعی در استان داریم و در محصولاتی مانند چغندرقند و افتابگردان و کدو آجیلی رتبه اول کشوری و در سایر محصولات زراعی نیز دارای رتبه های برتر در سطح کشور هستیم .

جعفر وحدت افزود: در سال گذشته طرح جهش تولید در گندم زارهای استان در سطح 235 هزار و 800 هکتار ازاراضی کشاورزی و زراعی استان اجرا شد و شاهد اثرات مثبت طرح و استقبال از آن بودیم که این طرح در بین زارعان نیز جایگاه مطلوبی برای اجرا پیدا کرده است‌.

وحدت اظهار کرد: از مجموع 4 میلیون و 200 هزار هکتار از برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی جدید ، سهم استان آذربایجان غربی در سطح 280 هزار هکتار در نظر گرفته شده است که باید از هم اکنون برنامه ریزی عملیاتی جهت تحقق این مهم انجام شود.

وی استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف مهم اجرای این طرح است.

در ادامه این جلسه گزارش فرایند انتخاب تولید کنندگان برتر سال 1400، توسط مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی و مدیران  جهاد کشاورزی شهرستانها ارائه شد .

تقدیر از تلاشگران نمونه استان در تحقق اجرای طرح جهش تولید از دیگر برنامه های این جلسه بود که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های بوکان، تکاب و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در شهرستان بوکان از طرف رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید