Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پیش بینی تولید ۲۲ هزار تن عسل از زنبورستانهای آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۲۲ هزار تن عسل از سطح زنبورستانهای استان تولید شود.

پیش بینی تولید ۲۲ هزار تن عسل  از زنبورستانهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی افزود: در سال جاری پیش بینی می شود با وجود تلفات در اثر سم پاشی که در سطح کلنی های زنبور عسل استان انجام شد و استمرار خشکسالی ها میزان تولید به حدود ۲۲ هزار و ۹۲۰کیلوگرم افزایش یاید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۷۰ تن عسل در استان تولید شد ، تصریح کرد: خشکسالی های اخیر تاثیر مستقیمی در میزان تولید عسل داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر۹  هزار نفر در استان در صنعت زنبور داری فعالیت دارند، اظهار کرد: طبق آخرین آمار یک میلیون و ۴۵۹هزار و ۹۷۵ کلنی مدرن و ۱۳۳هزارو ۶۵ کلنی سنتی در استان وجود دارد. 

کرامتی با تاکید به اینکه طی خرداد ماه سال جاری در مجموع ۲۹۴۴ تن سهمیه شکر حمایتی در اختیار اتحادیه تولید کنندگان زنبور عسل استان جهت توزیع در بین زنبور داران واجد شرایط قرار گرفته است، خاطر نشان کرد:  همچنین نحوه حمایت تسهیلاتی نیز به این شرح است که بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه سیتا بررسی ها انجام و بعد از تایید به بانک عامل جهت اعطای تسهیلات بانکی ارسال می شود.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۱۶ تعاونی در حوزه زنبور داری در استان فعالیت دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر ۴ کارخانه و ۶ کارگاه بسته بندی عسل و ۶ کارخانه موم عاج کنی در استان فعالیت دارند که باتوجه به رتبه ممتاز استان در تولید عسل در سطح ملی، پتانسیل بالایی برای افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در این حوزه وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید