Iranian Agriculture News Agency

مشاور امور بانوان رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

اشتغال پایدار زنان روستایی از راهکارهای کاهش مهاجرت به شهرهاست

برگزاری مراسم پخت سمنو و گلاب گیری همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در ارومیه

مشاور امور بانوان رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی و مشارکت بیشتر آنان در فعالیت‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در کاهش مهاجرت به شهرها دارد.

اشتغال پایدار زنان روستایی از راهکارهای کاهش مهاجرت به شهرهاست

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، زهرا نجفعلیان در حاشیه مراسم پخت سمنو و گلاب گیری توسط اعضای صندوق های خرد زنان روستایی در نوشین شهر ارومیه که همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زنان از ارکان اصلی خانواده به ویژه در مناطق روستایی محسوب می‌شوند و هر اندازه به آنان توجه بیشتر شود، شاهد ماندگاری بیشتر روستاییان در این مناطق خواهیم بود. 

وی افزود: راه‎ اندازی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی این قشر زحمتکش از اقدام‌های در دست انجام به شمار می‎ رود که برای افزایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی انجام می گیرد. 

نجفعلیان تاکید کرد: زنان حدود نیمی از جمعیت روستایی را تشکیل داده و نقش قابل توجهی در جامعه ایفا می‌نمایند که علاوه بر مسؤلیت مدیریت منزل و تربیت فرزندان، در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در خانواده نیز مشارکت دارند که در چرخه اقتصاد خانوار موثر هستند.

در ادامه این مراسم الهامی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز با استماع خواسته ها و مشکلات اعضای صندوق خرد زنان روستایی حاضر در این مراسم قول مساعد جهت پیگیری و رفع مشکلات آنان را داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید