Iranian Agriculture News Agency

انجام 866 مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای خرده فروشی مرغ گرم در مرحله اول از گشت مشترک نظارت و بازرسی

جلسه مشترک روسای سازمانهای صمت و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اعضای انجمن شرکتهای پخش کالا در تبریز برگزار شد.

انجام 866 مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای خرده فروشی مرغ گرم در مرحله اول از گشت مشترک نظارت و بازرسی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با توجه به اینکه از نیمه تابستان امسال تمامی اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی از وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شد و طی هفته های اخیر تفاهم نامه منعقده بین معاون اول رئیس جمهور و سازمان بسیج کشور برای نظارت بیشتر بر کالاهای پرمصرف و ضروری شهروندان که غالباً مربوط به محصولات کشاورزی است؛ جلسه مشترک با حضور روسای سازمانهای صمت و جهاد کشاورزی استان با اعضای انجمن شرکتهای پخش کالا در تبریز با هدف با اشتراک گذاری و انتقال تجارب برگزارشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: براساس مصوبات کارگروه امنیت غذایی استان مبنی بر بازدید از واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ گرم در تبریز، مرحله اول از اجرای گشت مشترک نظارت و بازرسی بر صنوف خرده فروشی و عمده فروشی این کالا طی یک هفته در شهر تبریز اجرا شد.

یوسف پایدار افزود: بر این اساس، اکیپی متشکل از بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و کارشناسان جهاد کشاورزی مرکز استان، کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و قاضی سیار اداره کل تعزیرات حکومتی طی یک هفته از 886 واحد صنفی عرضه کننده مرغ گرم بسته بندی شده بازدید کردند.

وی ادامه داد: این تعداد بازرسی با تشکیل 12 گروه متشکل از نمایندگان سازمان های چهارگانه انجام و 107 فقره پرونده تخلف تعزیری تشکیل شد.

پایدار اضافه کرد: عمده عناوین محرز در این بازرسی ها مربوط به گرانفروشی، تقلب، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با بیان اینکه در روزهای پیش رو مرحله دوم از این طرح بازرسی اجرا خواهد شد؛ تاکید کرد: واحدهای عرضه کننده مرغ گرم روز، موظف به رعایت قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و استفاده از صندوق مکانیزه فروش در عرضه محصولات مرتبط با تنظیم بازار هستند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید